| Vloženo | Aplikace | Základní info |
|---|
|
17.10.2025
|
Sklad6
|
Do nabídky variant pro určení jednotkové ceny přibyly nové varianty "objem 1m" a "objem 1m2", které při výpočtu jednotkové ceny vychází z objemu zadaného v kartě a jednotka je buď "m", nebo "m2".
|
|
17.10.2025
|
Sklad6
|
Podpora pro platební terminály Sonet Nastavení lze ovlivnit pomocí proměnných SOTerm,x (proměnné GPTerm,x a MNTerm,x se využívají v podobném významu i pro terminály Global Payments a Monet) x Popis 0
úroveň vytváření protokolu (Info = 1; Varování = 2; Chyba = 4; kritická chyba= 8) ...
Více
Podpora pro platební terminály Sonet
Nastavení lze ovlivnit pomocí proměnných SOTerm,x (proměnné GPTerm,x a
MNTerm,x se využívají v podobném významu i pro terminály Global Payments a Monet)
|
x
|
Popis
|
|
0
|
úroveň vytváření protokolu (Info = 1; Varování = 2; Chyba = 4; kritická chyba= 8)
|
|
2
|
|
hodnota +1
|
zapíná úvodní kontrolu při prvotní inicializaci terminálu (výchozí)
|
|
hodnota +2
|
zapíná kontrolu spojení při zahájení každé komunikace
|
|
hodnota +4
|
zapíná úvodní kontrolu spojení při prvotní inicializaci terminálu
|
|
|
4
|
délka řádku pro sestavy pocházející z platebního terminálu
|
|
5
|
ID obchodníka pro platební transakce
|
|
6
|
jazyk terminálu
|
|
7
|
režim tisku dokladů pocházejích z platebního terminálu (prozatím není podpora tisku z pokladny implementována):
|
-2
|
kopie dokladu pro obchodníka + doklad pro zákazníka - samostatné tiskové sestavy
|
|
-1
|
kopie dokladu pro obchodníka + doklad pro zákazníka - ve společné tiskové sestavě
|
|
0
|
jen doklad pro zákazníka
|
|
1
|
doklad pro zákazníka + kopie dokladu pro obchodníka - ve společné tiskové sestavě
|
|
2
|
doklad pro zákazníka + kopie dokladu pro obchodníka - samostatné tiskové sestavy
|
|
|
8
|
režim tisku dokladů pocházejích z platebního terminálu pro případ, že je vyžadována kontrola podpisu (-1, 0, 1)
|
|
9
|
režim tisku dokladů pocházejích z platebního terminálu pro případ, že je vyžadována kontrola podpisu (-1, 0, 1)
|
|
10
|
hodnota 0 zakazuje veškeré tiskové výstupy pocházející z terminálu, které by měl tisknout Sklad6
|
|
11
|
nenulová hodnota povoluje posílání variabilního symbolu při platbě (výchozí je 0)
|
|
12
|
konstantní symbol pro platbu (výchozí je 0)
|
|
13
|
specifický symbol pro platbu (výchozí je 0)
|
|
Následující proměnné platí jen pro terminál Sonet
|
|
19
|
konfigurace terminálu: formát: binární hodnoty + typKomunikace
Typ komunikace:
|
0
|
určeno KFG souborem
|
|
RS232
|
|
2
|
TCP
|
|
16
|
Vynutit používání všech starých funkcí - Při problémech s funkcí CardService2
|
|
17
|
účtenku tiskne pokladna ne terminál (výchozí hodnota: tiskne terminál)
|
|
|
20
|
jméno konfiguračního souboru (výchozí je hcterm.ini)
|
|
21
|
timeout ve vteřinách (mezi knihovnou a terminálem - platí pouze pro inicializaci knihovny.
Nenastavujte méně jak 20 vteřin - knihovna pak nestihne vyčíst odpověď z terminálu)
|
|
22
|
výchozí jazyk terminálu (pouze pro staré funkce hcterm411.dll - výchozí hodnota dle terminálu)
|
|
23
|
Výchozí měna terminálu (pouze pro staré funkce hcterm411.dll - výchozí hodnota dle terminálu)
|
|
24
|
vynucení použití starých funkcí ('CLOSE','CANCEL','SALE','SALECB','REFUND','VOID','SETTLEMENT' - čárkami oddělený seznam - velikost písma nerozhoduje). Staré funkce neumí pracovat s měnou !!
|
|
25
|
jméno dll knihovny - výchozí hodnota hcterm.dll. Formát: jmenoknihovny[_xxx].dll, kde xxx je verze knihovny (411,505,608)
|
|
26
|
verze knihovny: lvUnknown = 0, lv411 = 1, lv505 = 2, lv608 = 3. Výchozí hodnota: 0. Vždy celé číslo.
|
|
27
|
doba čekání na terminál bez možnosti přerušit komunikaci s terminálem. Default: 30 sekund.
|
|
28
|
povoluje zápis systémového čísla účtenky do hlavičky dokladu do pole ID
|
|
29
|
poslední systémové číslo účtenky (číslo je přiděleno v případě, že v době zpracování platby není známé číslo dokladu)
|
Terminál Sonet má dva logy:
- log terminálu SOTerminal.log (vytváří sklad): je uživatelském adresáři a úroveň logování je možno nastavit proměnnou SOTerm,1
- log vytvářený knihovnou: je umístěn u vlastní knihovny a úroveň logování se nastavuje proměnnou LogLevel v konfiguračním souboru.
Kromě komunikace s platebním terminálem v době vypořádání platby při prodeji program umožňuje spouštět také následující funkce (kód menu pro umístění v hlavním menu):
|
29,101
|
Informace o poslední provedené transakci
|
|
29,102
|
Mezisoučet - součet za transakce, který vrací platební terminál
|
|
29,103
|
Uzávěrka - spustí uzávěrku platebního terminálu
|
|
29,104
|
(Monet,Sonet) - storno poslední transakce
|
|
29,105
|
(Monet,Sonet) - storno libovolné transakce
|
|
29,106
|
(Monet,Sonet) - informace z poslední uzávěrky
|
|
29,107
|
(Monet) - aktualizace platebního terminálu - B-protokol
|
|
29,108
|
(Monet) - aktualizace platebního terminálu - N-protokol
|
|
29,109
|
(Sonet) - kontrola spojení s terminálem
|
|
29,110
|
(Sonet) - Stav terminálu (test terminálu)
|
|
|
10.10.2025
|
Sklad6
|
V dialogu pro nastavení zobrazení programu lze v záložce Softwarová klávesnice nastavit nový typ virtuální klávesnice "Numerická". Klávesnice obsahuje klávesy pro vstup číslic, Enter, ESC a vybrané
další funkční klávesy. Vhodné použití je především pro terminály bez fyzické klávesnice.
|
|
10.10.2025
|
Sklad6
|
Implementace rozhraní pro automatizované odesílání hlášení lihu přes webovou službu přímo na server celní správy. Pro automatické odesílání hlášení lihu je třeba od celní správy získat přístupové
údaje pro technického uživatele, pomocí kterého se pak provádí komunikace. Pokud se nejdříve provádí odesílání dat přes testovací rozhraní celní správy, tak je třeba uživatele nastavit na adrese ...
Více
Implementace rozhraní pro automatizované odesílání hlášení lihu přes webovou službu přímo na server celní správy.
Pro automatické odesílání hlášení lihu je třeba od celní správy získat přístupové údaje pro technického uživatele, pomocí kterého se pak provádí komunikace. Pokud se nejdříve provádí odesílání dat
přes testovací rozhraní celní správy, tak je třeba uživatele nastavit na adrese https://app.celnisprava.cz/OroKlientTest/ . Dále je třeba mít k dispozici platný certifikát zaregistrovaný na celní
správě. Certifikát je třeba pomocí aplikace MaximCertManager převést do formátu úložiště, které umí zpracovávat skladový program. Ve skladovém programu lze pak pomocí Služby/Nastavení programu/Oprava
INI hodnot/Ctrl+F9/Nastavení služby pro hlášení lihu nastavit vhodné parametry (přidělené jméno a heslo technického uživatele webové služby, jméno souboru s úložištěm certifikátů a heslo k úložišti
certifikátů, identifikace certifikátu (pořadové číslo certifikátu v úložišti - počítáno od 0, e-mail pro odesílání protokolu s hlášením přes skript, dobu čekání mezi odesláním hlášení lihu a dotazem
na výsledek zpracování). Povolit lze také ruční odesílání hlášení lihu, které se zkusí odeslat automaticky po spuštění funkce "Odeslat denní dávku". Pokud je zapnuté testovací rozhraní, tak odeslané
zprávy nejsou po odeslání na celní správu považovány za úspěšně podané (ukládají se jen v testovací databázi celní správy). Ve struktuře tabulky s podáním byly také doplněny nová pole ORN, LRN a
StavZpravy obsahující informace zjištěné z výsledné odpovědi webové služby. Pro automatické odesílání zpráv je nachystán skript, který využívá novou třídu TKAPCelniSpravaLih podporující funkce pro
vytvoření hlášení a jeho odeslání pomocí webové služby a také funkci pro zjištění verze webové služby ORO. Skript vytvoří nové podání za určený den, odešle ho a zjistí výsledek podání. Ten pak zapíše
do záznamu podání ve skladu. Skript vytváří také protokol, který je možné po zpracování odeslat na určený mail. Protokol může být také ukládán do určené složky.
|
|
06.10.2025
|
Sklad6
|
Úprava možnosti výběru položky z číselníku v uživatelském dialogu (uživatelské dialogy lze definovat třeba k adresám, dokladům, skladovým kartám či požadavkům). Pokud není vyplněno pole s
identifikací (10 znaků), tak se z číselníku přebírá do dialogu pole Popis. Nově je také upraveno testování oprávnění "na jméno" pro menu DodMenu/Dod_SPC/OdbMenu/Odb_SPC/Dod_ADRI/Odb_ADRI:...
Více
Úprava možnosti výběru položky z číselníku v uživatelském dialogu
(uživatelské dialogy lze definovat třeba k adresám, dokladům, skladovým kartám či požadavkům).
Pokud není vyplněno pole s identifikací (10 znaků), tak se z číselníku přebírá do dialogu pole Popis. Nově je také upraveno testování oprávnění "na jméno" pro menu
DodMenu/Dod_SPC/OdbMenu/Odb_SPC/Dod_ADRI/Odb_ADRI:
Pro uživatelské dialogy s kódem menu 33,x se pro nastavení oprávnění používá proměnná DodMenu_D/Dod_SPC_D/OdbMenu_D/Odb_SPC_D/Dod_ADRI_D/Odb_ADRI_D,x
Pro skripty spouštěné s kódem menu 69,x se pro nastavení oprávnění používá proměnná DodMenu_S/Dod_SPC_S/OdbMenu_S/Odb_SPC_S/Dod_ADRI_S/Odb_ADRI_S,x
|
|
30.09.2025
|
Sklad6
|
Rozšíření skriptovacího jazyka o třídu TKAPSystemUser umožňující základní funkce týkající se správy uživatelů (např. založení nového uživatele). Doplněna také funkce GetGUID(), která vrací nově
vygenerovaný GUID ve standardním textovém formátu.
|
|
30.09.2025
|
Sklad6
|
Úprava evidování požadavků - vylepšeno zpracování transakce pro evidování požadavků, aby docházelo k menšímu množství kolizí při současné práci více uživatelů.
|
|
19.09.2025
|
Sklad6
|
Ve struktuře DOKLAD je nové pole SDCelkem, které obsahuje celkovou hodnotu spotřební daně za doklad. Údaj se počítá při evidování dokladu a současně se nastavuje příznak5 na hodnotu +33554432 v
hlavičce dokladu (pro rozeznání, které doklady mají spočítanou SD).
|
|
19.09.2025
|
Sklad6, Účto
|
Rozšířeno logování vybraných stavů aplikace souvisejících se zpracováním transakcí. Zaznamenány jsou situace, kdy je aktivní transakce a současně je uživateli nabízen nějaký editační, výběrový či
potvrzovací dialog. Nově se také loguje informace o délce a kontextu transakce, pokud zpracování transakce trvalo déle než 15 sekund.
|
|
16.09.2025
|
Sklad6
|
Do adresáře firem je doplněno nové pole. U distributorů lihu je toto pole určeno pro specifikaci vztahu mezi osobou prodávající nebo jinak převádějící líh a jeho nabyvatele. Čili například, zda se
jedná o konečného spotřebitele, konečného prodejce lihu či distributora lihu. Na základě tohoto pole je pak možné upravit tiskový výstup dokladů...
Více
Do adresáře firem je doplněno nové pole. U distributorů lihu je toto pole určeno pro specifikaci vztahu mezi osobou prodávající nebo jinak převádějící líh a jeho nabyvatele. Čili například, zda se
jedná o konečného spotřebitele, konečného prodejce lihu či distributora lihu. Na základě tohoto pole je pak možné upravit tiskový výstup dokladů. Doklady obsahující líh mají v příznacích 2 zapnutý
příznak 33554432.
Orientovat se dá také pomocí přepínačů 14 v typu dokladu, které určují způsob zpracování dat pro hlášení lihu a mohou nabývat těchto hodnot:
|
Hodnota
|
Popis
|
|
32
|
distributor
|
|
64
|
držitel (uvolnění)
|
|
96
|
držitel (volný oběh)
|
|
|
16.09.2025
|
Účto
|
V číselníku typů dokladů v účetnictví lze pro faktury přijaté a vydané nastavit nový přepínač "Kontrolovat existenci partnera v evidenci firem". Když je přepínač zapnutý, tak nelze
uložit fakturu v případě, že dané IČO partnera není nalezeno v adresáři dodavatelů či odběratelů.
|
|
16.09.2025
|
Účto
|
V číselníku Druhy přijatých faktur (popř. Druhy vydaných faktur) lze zapnout nový přepínač "Vyžadovat zakázku". Když je přepínač zapnutý, tak při ukládání faktury program
kontroluje, zda je vyplněný údaj Zakázka v hlavičce faktury. V případě, že se doklad převádí z došlé pošty, tak nelze doklad převést v případě, že zakázka není vyplněná.
|
|
16.09.2025
|
Účto
|
Rozšíření exportu do účetnictví. V nastavení lze pomocí proměnné SK_UC_FA+,15 (pro přijaté doklady), popř. SK_UC_FA-,15 (pro vydané doklady) určit, že ve faktuře v účetnictví se má nastavit údaj
zakázka podle čísla skladového dokladu. Pokud je tato volba nastavena, tak se současně při přímém převodu do účta kontroluje, zda faktura se stejným číslem zakázky už v účetnictví není...
Více
Rozšíření exportu do účetnictví.
V nastavení lze pomocí proměnné SK_UC_FA+,15 (pro přijaté doklady), popř. SK_UC_FA-,15 (pro vydané doklady) určit, že ve faktuře v účetnictví se má nastavit údaj zakázka podle čísla skladového dokladu. Pokud je tato volba
nastavena, tak se současně při přímém převodu do účta kontroluje, zda faktura se stejným číslem zakázky už v účetnictví není. K tomu je nezbytné mít v účetnictví nadefinovaný nový index 10
(Příjem+Zakázka+DUZP pro tabulku UCTOFAK). Přeúčtování faktury je povoleno jen v případě, že nalezená faktura má stejný typ dokladu. Lze také nastavit, aby se údaj "saldokonto" v hlavičce faktury
na hodnotu "nepřevedeno" (nastavuje se to jen u dokladů, které nemají nastavené zaúčtování).
Výše uvedené proměnné tedy byly rozšířeny o tyto příznaky:
|
Hodnota
|
Popis
|
|
+128
|
ukládat číslo dokladu do zakázky + hledat fakturu dle čísla zakázky
|
|
+256
|
údaj Saldokonto nastavit na Nepřevedeno pro faktury bez zaúčtování
|
Proměnnou SK_UC_FA+,7 lze nastavit středisko do faktury (pokud není nastaveno, tak se bere z INI hodnot).
Proměnnou SK_UC_FA+,19 lze nastavit druh faktury (výchozí 255)
|
|
16.09.2025
|
Sklad6
|
Rozšíření kontroly při zadávání data spotřeby o produktů, které vyžadují zadání data spotřeby v rámci vstupu příjemky v terminálu. U dodavatele je nově zrušen přepínač "Zakázat příjem zboží bez
zadání záruky". Tento přepínač byl nahrazen novým výběrovým prvkem Příjem bez zadání záruky ve spodní části třetí podstránky v kartě dodavatele s hodnotami automaticky/zakázat/vlastní
provozovna/import...
Více
Rozšíření kontroly při zadávání data spotřeby o produktů, které vyžadují zadání data spotřeby v rámci vstupu příjemky v terminálu.
U dodavatele je nově zrušen přepínač "Zakázat příjem zboží bez zadání záruky". Tento přepínač byl nahrazen novým výběrovým prvkem Příjem bez zadání záruky ve spodní části třetí
podstránky v kartě dodavatele s hodnotami automaticky/zakázat/vlastní provozovna/import.
Pro každý z těchto režimů lze nastavit jiný režim kontroly data spotřeby ve vstupu příjmového pohybu.
Nastavení lze ovlivnit pomocí proměnné KntZarOpe,x, kde x je
|
x
|
Popis
|
|
0
|
pro příjem pro dodavatele s hodnotou "automaticky"
|
|
6
|
pro příjem pro dodavatele s hodnotou "zakázat"
|
|
8
|
pro příjem pro dodavatele s hodnotou "vlastní provozovna"
|
|
10
|
pro příjem pro dodavatele s hodnotou "import"
|
Hodnota proměnné může nabývat těchto hodnot:
|
Hodnota
|
Popis
|
|
0
|
nekontrolovat
|
|
1
|
varování
|
|
2
|
varování(zpět)
|
|
3
|
chyba (výchozí)
|
|
4
|
předat k odsouhlasení (dotaz)
|
|
5
|
předat k odsouhlasení (bez dotazu)
|
Nově se také do logu zaznamenává zapnutí příznaku "Záruka odsouhlasena" (položka LOG_ZARUKA). Záruku odsouhlasí buď rovnou ten, kdo to zboží přijímá (volba
1 nebo 2) nebo později ten, do záruku odsouhlasuje před dalším evidováním dokladu.
|
|
03.09.2025
|
Sklad6
|
Úprava zpracování zaokrouhlení v MO prodeji.
V případě, že je v INI hodnotách vypnutý přepínač "Netisknout účty se zaokrouhlením do dokladů", tak nedocházelo ke zrušení zaokrouhlení při platbě kartou. Nově se tento přepínač
testuje jen, když je současně zapnutý průběžný tisk účtenky.
|
|
03.09.2025
|
Sklad6
|
Vyřešeny některé speciální případy týkající se zaokrouhlení částky dokladu při platbě kartou (program se nově chová stejně v případě, že je platba zadána před uzavřením dokladu i v případě, že je
zadána až po stisknutí Total). Změna se týká případů, kdy v režimu MO prodeje vznikají běžné skladové doklady (např. faktury).
|
|
03.09.2025
|
Sklad6
|
Úprava kontroly zboží označeného příznakem Ověřovat plnoletost zákazníků - kontrola se provádí i pro zboží, které je součástí slevového balíčku
|
|
03.09.2025
|
Sklad6
|
Změna v nové funkci pro přípravu kampaní.
Program nově počítá s tím, že záznamy definující použité kampaně vznikají v evidenci individuálních cen OZ, ale odkazují se ve skutečnosti na individuální ceny v běžné evidenci individuálních cen. K
tomuto účelu byly obě evidence propojeny, aby byl umožněn obdobný výpočet. V seznamu individuálních cen OZ jsou tyto speciální záznamy barevně vyznačené.
|
|
03.09.2025
|
Sklad6
|
Úprava ukládání příznaků omezujících změnu hlavičky odběratele v případech, kdy nový odběratel má jiné cenové podmínky. Změna se projeví až pro nově evidované doklady.
|
|
03.09.2025
|
Sklad6
|
Změna způsobu kontroly dokladů spadajících do období uzamčeného hlášením lihu. Doklady, které neobsahují hlášené lihoviny, nejsou nově kontrolou hlášení lihu omezovány.
|
|
03.09.2025
|
Sklad6
|
Změna zpracování vykrytých položek pro případ, že při převodu požadavku do dokladu byl namísto zboží z nedostatečnou zásobou použit alternativní produkt. Program nově zvládne zpracovat i alternativy,
které jsou nahrazovány v jiném poměru než 1:1.
|
|
03.09.2025
|
Sklad6
|
V číselníku parametrů skladových karet přibyl nový přepínač [ ] Nabízet ve filtrech v CRM. Doporučujeme přepínač zapnout pouze u parametrů, jejichž hodnoty jsou
řízeny číselníkem (jinak CRM nabízí všechny varianty hodnot, které se vyskytnou u karet). Změna se projeví v CRM od v.1.4.119
|
|
25.08.2025
|
Sklad6
|
Ve funkci pro hromadné plnění poznámek za vybrané karty lze pomocí proměnné definovat seznam klíčových slov, která se mají nabízet ve výběrovém editačním prvku. Proměnnou
KARHrPozn,100 až 109 zadejte jako seznam klíčových slov oddělených znakem /, např. SLEVA10/SLEVA20
|
|
25.08.2025
|
Sklad6
|
Ve vybraných funkcích programu doplněna kontrola na maximální povolenou výši slevy (jde o slevy, které jsou určené za pomocí individuální ceny reagující například na klíčové slovo v poli Poznámka ve
skladové kartě).. Maximální výše slevy se definuje pomocí individuální ceny jejíž označení lze určit pomocí proměnné KARICMaxSl, 0 (např. MAX_SLEV_A). Pomocí proměnné KARICMaxSl,10 až 14 ...
Více
Ve vybraných funkcích programu doplněna kontrola na maximální povolenou výši slevy (jde o slevy, které jsou určené za pomocí individuální ceny reagující například na klíčové slovo v
poli Poznámka ve skladové kartě).. Maximální výše slevy se definuje pomocí individuální ceny jejíž označení lze určit pomocí proměnné KARICMaxSl,
0 (např. MAX_SLEV_A). Pomocí proměnné KARICMaxSl,10 až 14 je pak nutné určit seznam polí ze struktury KARTA (s oddělovačem
/), které mohou ovlivnit výši slevy. Typicky jde o pole Poznamka.
|
|
15.08.2025
|
Účto
|
V účetnictví je možné při zápisu platby v cizí měně automaticky vygenerovat kontace pro kurzový rozdíl u doplacené faktury. Nově je možné, aby se vytvořil samostatný doklad v evidenci DU dokladů,
který obsahuje kontace pro kurzový rozdíl (dosud se tyto kontace zapsaly přímo do dokladu, kde byla zapisována platba). Pomocí proměnné KRozdilTD,z ,kde z je ...
Více
V účetnictví je možné při zápisu platby v cizí měně automaticky vygenerovat kontace pro kurzový rozdíl u doplacené faktury.
Nově je možné, aby se vytvořil samostatný doklad v evidenci DU dokladů, který obsahuje kontace pro kurzový rozdíl (dosud se tyto kontace zapsaly přímo do dokladu, kde byla zapisována platba).
Pomocí proměnné KRozdilTD,z ,kde z je
|
Z
|
Popis
|
|
0
|
platí pro všechny typy dokladů
|
|
1
|
kurzový zisk u vyd.fa
|
|
2
|
kurzová ztráta u vyd.fa
|
|
3
|
kurzový zisk u př.fa
|
|
4
|
kurzová ztráta u př.fa
|
nebo proměnných KRozdilTD+,x nebo nebo KRozdilTD-,x (pro platbu přijaté
nebo vydané faktury, kde x je typ úlohy, ze které byla platba prováděna:
|
2
|
Pokladna
|
|
3
|
Banka
|
|
4
|
Ost. doklady
|
lze nastavit typ dokladu, druh DU dokladu a případně i popis.
Hodnotu proměnné zadejte ve formátu: TypDU/DruhDU/Poznámka,
např. 161/1 (pokud není poznámka uvedena, vygeneruje se automaticky).
|
|
15.08.2025
|
Sklad6
|
V exportu dat pro notebooky lze pomocí proměnné NTBExpDat,20 (až 24) určit masku evidencí (dle číselníku evidencí AdrInfo), které mají být
exportovány společně s adresami. Je tak možné exportovat jen kontakty či zákaznické karty, ale nemusí se přenášet všechny záznamy. Pokud není proměnná nastavena, tak se exportují všechny evidence.
|
|
15.08.2025
|
Sklad6
|
Úprava správy zákaznických karet v seznamu odběratelů.
V seznamu doplňkových zákaznických karet evidovaných v záznamech odběratele (AdrInfo; výchozí ID evidence 5; typ zpracování 4) je možné u každé karty určit datum ukončení platnosti zákaznické karty.
Nulové datum znamená, že platnost není omezena.
Pokud dojde ke změně zákaznické karty (pole "Kód", resp. EAN v záznamu adresy), tak je možné, aby se původní zákaznická karta přenesla do evidence doplňkových zákaznických karet. U původní karty je
možné zadat datum ukončení platnosti a případně i důvod vyřazení karty.
Nastavení je ovlivněno proměnnou ADRINFOEAN,2 pro odběratele (popř. ADRINFOEAN,1 pro dodavatele).
Hodnotu zadejte jako součet hodnot:
|
Hodnota
|
Popis
|
|
+1
|
povoluje ukládání původní vyřazené zákaznické karty
|
|
+2
|
povoluje kontrolu existence pro nový EAN
|
|
+4
|
zakazuje ukončení dialogu bez uložení vyřazené zákaznické karty do AdrInfo
|
|
+8
|
vychozí datum vyřazení bude nulové (jinak včerejší den)
|
|
+16
|
nepovoluje editaci data vyřazení
|
|
+32
|
zakazuje použití tlačítka "Vynulovat datum vyřazení"
|
|
+64
|
zakazuje editaci důvodu vyřazení
|
|
+128
|
uložení je povoleno, jen pokud je zadáno datum vyřazení
|
|
|
15.08.2025
|
Sklad6
|
Úprava správy zákaznických karet v seznamu odběratelů. V seznamu doplňkových zákaznických karet evidovaných v záznamech odběratele (AdrInfo; výchozí ID evidence 5; typ zpracování 4) je možné u každé
karty určit datum ukončení platnosti zákaznické karty. Nulové datum znamená, že platnost není omezena. Pokud dojde ke změně zákaznické karty (pole "Kód", resp. EAN v záznamu adresy), tak je možné,
...
Více
Úprava správy zákaznických karet v seznamu odběratelů. V seznamu doplňkových zákaznických karet evidovaných v záznamech odběratele (AdrInfo;
výchozí ID evidence 5; typ zpracování 4) je možné u každé karty určit datum ukončení platnosti zákaznické karty.
Nulové datum znamená, že platnost není omezena.
Pokud dojde ke změně zákaznické karty (pole "Kód", resp. EAN v záznamu adresy), tak je možné, aby se původní zákaznická karta přenesla do evidence doplňkových zákaznických karet. U původní karty je
možné zadat datum ukončení platnosti a případně i důvod vyřazení karty.
Nastavení je ovlivněno proměnnou ADRINFOEAN,2 pro odběratele (popř. ADRINFOEAN,1 pro dodavatele). Hodnotu zadejte jako součet hodnot:
|
Hodnota
|
Popis
|
|
+ 1
|
povoluje ukládání původní vyřazené zákaznické karty
|
|
+ 2
|
povoluje kontrolu existence pro nový EAN
|
|
+ 4
|
zakazuje ukončení dialogu bez uložení vyřazené zákaznické karty do AdrInfo
|
|
+ 8
|
výchozí datum vyřazení bude nulové (jinak včerejší den)
|
|
+ 16
|
nepovoluje editaci data vyřazení
|
|
+ 32
|
zakazuje použití tlačítka "Vynulovat datum vyřazení"
|
|
+ 64
|
zakazuje editaci důvodu vyřazení
|
|
+128
|
uložení je povoleno, jen pokud je zadáno datum vyřazení
|
|
|
15.08.2025
|
Sklad6
|
Rozšíření exportu a importu adres odběratelů a dodavatelů.Program umožňuje v přenosovém souboru kromě samotného záznamu firmy odeslat či
přijmout také záznamy ukládané v evidenci AdrInfo (např. Jednání, Úkoly, Zákaznické karty, ...).
V dialogu pro export a import je nová volba Exportovaná data (resp. Importovaná data) určující formát přenosového souboru a tím i obsah dat. (Výchozí režim
kompati...
Více
Rozšíření exportu a importu adres odběratelů a dodavatelů. Program umožňuje v přenosovém souboru kromě samotného záznamu firmy odeslat či
přijmout také záznamy ukládané v evidenci AdrInfo (např. Jednání, Úkoly, Zákaznické karty, ...).
V dialogu pro export a import je nová volba Exportovaná data (resp. Importovaná data) určující formát přenosového souboru a tím i obsah dat. (Výchozí režim
kompatibilní s původním způsobem zpracování).
Volba Exportovat adresy a záznamy k adresám (AdrInfo) a odpovídající volba pro import Importovat adresy a záznamy k adresám z NOX souboru zpracovává data do/z
přenosového souboru ve formátu NOX (jde o komprimovaný formát dat obsahující adresy a případně záznamy k adresám včetně případných informací ukládaných do MEMO; formát je kompatibilní i s funkcí
Export adres s odesláním a data by mělo jít načíst také za pomocí parametru skladového programu /NOX:jménosouboru.NOX podobně, jako se načítají objednávky z notebooků se skladovým
objednávkovým systémem).
U importu adres z NOX souboru je možné určit režim zpracování záznamů k adresám:
|
Režim zpracování
|
Popis
|
|
Nesynchronizovat
|
import záznamů k adresám se neprovádí
|
|
Načíst novější záznamy
|
při importu záznamů k adresám se kontroluje, zda byl záznam změněn. Pokud ano, tak se načte jen v případě, že je v přenosovém souboru novější datum změny; záznamy nenalezené v aktuální
databázi jsou doplněny
|
|
Přepsat všechny záznamy
|
existující záznamy se přepíšou i v případě, že v přenosovém souboru je starší verze záznamu; záznamy nenalezené v aktuální databázi jsou doplněny
|
|
Jen doplnit chybějící záznamy
|
existující záznamy nejsou přepsány (dle GUID záznamu); záznamy nenalezené v aktuální databázi jsou doplněny
|
V exportu adres ve formátu NOX lze pomocí proměnné ExpAdresyI,20 (až 24) určit masku evidencí (dle číselníku evidencí AdrInfo), které mají být exportovány společně s adresami (např. 2/5). Pokud není
proměnná určena, exportují se všechny evidence.
Proměnou ExpAdresyI,6 lze určit počet dnů zpět od aktuálního data (exportují se jen záznamy změněné nebo založené po určeném datu). Pokud
proměnná není určena, exportují se všechny záznamy bez ohledu na datum.
|
|
15.08.2025
|
Sklad6
|
Upravena byla také funkce TKAPPartner.ImportPartnersFromExchangeFile ve skriptovacím jazyku. Je zde nový nepovinný parametr ImportFormat s výchozí hodnotou -1 (formát je detekován na
základě přípony souboru NOX). Hodnota 0 určuje BTR formát, 1 určuje NOX formát souboru, jehož jméno je určeno parametrem FileName)
|
|
31.07.2025
|
Sklad6
|
Úprava kontroly vratných obalů před evidováním dokladu kontroluje se, zda počty obalů v dokladu odpovídají počtu zboží, které má nastavené
vázané obaly).
Kontrola se neprovádí v případě, že typ skladové karty určené v kódu láhve nebo přepravky není vratný obal. Kontrolované typy karet lze nastavit pomocí proměnné DokKntOblM, 2 (resp. DokKntOblM, 3 v režimech s kontrolou přepravek). Hodnota proměnné se
zadává jako součet (výchozí hodnota je 8):
|
Hodnota
|
Popis
|
|
+1
|
Účet
|
|
+2
|
Zboží
|
|
+4
|
Výrobek
|
|
+8
|
Vratný obal
|
|
+16
|
Nevratný obal
|
|
+32
|
Zb.pev.c.
|
|
+64
|
Zb.Min.c.
|
|
+128
|
Materiál
|
|
|
22.07.2025
|
Sklad6, Účto
|
Úprava zpracování tiskových sestav se složitějšími hlavičkami. Pro sekce v hlavičce se netisknou prázdné řádky v případě, že řádek je definovaný s podmínkou .IF{} a výsledná hodnota podmínky je 0
(podmínka není splněna).
|
|
22.07.2025
|
Sklad6
|
Ve vstupu hlavičky požadavku mohou být kontrolována povinná pole definovaná v rámci systémové struktury OBJEDNAV. Pomocí proměnné ObjPovPole,0 lze ovlivnit tuto kontrolu (0..nekontrolovat; 1..jen hlásit (výchozí), 2..nepovolit uložit hlavičku)
|
|
22.07.2025
|
Sklad6
|
Úprava komunikace se serverem znacenitabaku.cz pro ověřování EOID/FID. Bude tak opět fungovat zjednodušené ověřování těchto údajů za pomocí dialogu ve speciálních funkcích pro práci s adresami po
změnách na straně služby serveru..
|
|
16.07.2025
|
Sklad6
|
Úprava definice indexů v tabulkách s položkami objednávek (SkladNPO) a dokladů (SkladDOK). Pokud je u položek objednávek definován nový index s pořadím položky, tak program při vstupu položky zobrazí
pole s pořadovým číslem a u nových položek zde připraví odpovídající novou hodnotu. Proměnná NPOsort,0 určuje třídící index, který má být použit pro zobrazení nebo tisk položek jedné objednávky:...
Více
Úprava definice indexů v tabulkách s položkami objednávek (SkladNPO) a dokladů (SkladDOK).
Pokud je u položek objednávek definován nový index s pořadím položky, tak program při vstupu položky zobrazí pole s pořadovým číslem a u nových položek zde připraví odpovídající novou hodnotu.
Proměnná NPOsort,0 určuje třídící index, který má být použit pro zobrazení nebo tisk položek jedné objednávky:
|
Proměnná
|
Popis
|
|
0
|
(výchozí) - původní netříděný režim třídění
|
|
1
|
třídění dle kódu zboží
|
|
4
|
třídění dle pořadí (musí být definovaný nový index)
|
Pokud potřebujete zadat pro tisk jiný způsob třídění, tak lze proměnnou nastavit i ve formátu index_pro_editaci/index_pro_tisk, např. na 4/1 (editace dle pořadí, tisk dle kódu zboží). U tabulky
SKLADDOK je možné v indexu 4 (dle IČO) doplnit druhý segment s datem (může to být DUZP, datum vystavení či datum zadání). Při zobrazení přehledu dokladů za jedno IČO jsou pak záznamy seřazeny dle
tohoto data. Podobně u tabulky SKLADDKS je možné u indexu 3 (dle IČO) doplnit druhý segment s datem.
|
|
02.07.2025
|
Sklad6
|
Pomocí proměnné TermDok+,22 (popř. TERMD01+,22 až TERMD05+,22) lze pomocí hodnoty +1 nastavit, aby příjemky prováděné na základě objednávky na dodavatele, mohly obsahovat pouze zboží z této
objednávky (výchozí hodnota je 0). Hodnota +2 umožňuje zobrazit dotaz, zda v takovém případě pokračovat nebo položku do příjemky nepřidávat (hodnota +4 nastavuje v dialogu výchozí volbu na "Zpět")...
Více
Pomocí proměnné TermDok+,22 (popř. TERMD01+,22 až TERMD05+,22) lze pomocí hodnoty +1 nastavit, aby příjemky prováděné na
základě objednávky na dodavatele, mohly obsahovat pouze zboží z této objednávky (výchozí hodnota je 0).
Hodnota +2 umožňuje zobrazit dotaz, zda v takovém případě pokračovat nebo položku do příjemky nepřidávat (hodnota +4 nastavuje v dialogu výchozí volbu na
"Zpět").
V záznamu dodavatele je nový příznak (dostupný v nabídce s příznaky v druhé záložce) "Povolit příjem neobjednaného zboží (terminál)".
U dodavatelů s tímto příznakem je povoleno přijímat i zboží, které není uvedené v objednávce (může být ale zobrazeno varování).
|
|
24.06.2025
|
Sklad6
|
Úprava zpracování průzkumů trhu (ale také ostatních agend z evidence AdrInfo). Pokud má více zákazníků zadáno spojovací IČO (typicky více samostatných oddělení zákazníka v rámci jedné provozovny),
tak je možné, aby se evidence zapisovala pod tímto společným spojovacím číslem a záznamy nebyly evidovány pro jednotlivé IČO (s rozlišením pobočky)...
Více
Úprava zpracování průzkumů trhu (ale také ostatních agend z evidence AdrInfo).
Pokud má více zákazníků zadáno spojovací IČO (typicky více samostatných oddělení zákazníka v rámci jedné provozovny), tak je možné, aby se evidence zapisovala pod tímto společným spojovacím číslem
a záznamy nebyly evidovány pro jednotlivé IČO (s rozlišením pobočky). Nastavení se provádí pomocí proměnné AdrISICO,x s hodnotou 1, kde
x je typ zpracování evidence AdrInfo (pro průzkumy trhu je x = 12)
|
|
24.06.2025
|
|
Rozšíření kontroly minimálního objemu dokladu před evidováním dokladu. Pokud je detekován nedostatečný (podlimitní) objem dodávaného zboží, tak může být zobrazen dialog, ve kterém je zobrazena
informace o požadovaných hodnotách dokladu a současně uživatel musí zadat důvod, proč povoluje další pokračování. Chování programu lze ovlivnit pomocí proměnných:
Více
Rozšíření kontroly minimálního objemu dokladu před evidováním dokladu.
Pokud je detekován nedostatečný (podlimitní) objem dodávaného zboží, tak může být zobrazen dialog, ve kterém je zobrazena informace o požadovaných hodnotách dokladu a současně uživatel musí zadat
důvod, proč povoluje další pokračování. Chování programu lze ovlivnit pomocí proměnných:
|
Proměnná
|
Popis
|
|
DokMinOdb,5
|
|
Hodnota 0
|
(výchozí) neumožňuje pokračovat v evidování dokladu
|
|
Hodnota 1
|
zobrazí hlášení s možností pokračovat (původní režim bez určení důvodu)
|
|
Hodnota 2
|
zobrazí dialog s možností zadat/vybrat důvod (typicky povoleno jen pro vybrané uživatele)
|
|
|
DokMinOdb,6
|
Hodnotu zadejte ve formátu
ŘádekMemoDůvodPodlimitníhoZávozu/MinimálníPočetZnakůDůvodu.
Pokud je řádek memo definován, tak se údaje zapisují pod ID objektu 26 a určeným číslem řádku (ve vazbě k dokladu).
Doporučené číslo řádku je 24. Ostatní čísla řádků s hodnotou menší než 50 by se neměly pro tento účel používat, protože jsou určena pro různé doplňující informace k dokladům.
|
Pro důvody podlimitního závozu lze definovat číselník.
|
|
24.06.2025
|
Sklad6
|
V číselníku parametrů skladových karet jsou nové přepínače povolující exporty dat do CRM nebo e-shopu. Tyto přepínače nejsou přímo ve skladovém programu využity, ale mohou je použít automatizované
skripty pro generování dat do CRM nebo e-shopu.
|
|
19.06.2025
|
Sklad6
|
Podpora pro archivaci objednávek na dodavatele. Při odeslání mailu s PDF přílohou lze nastavit, aby se PDF soubor uložil do určeného úložiště (včetně možnosti roztřídit dokumenty např. pomocí
období). Současně může vzniknout záznam v nové evidenci dokumentů k objednávkám...
Více
Podpora pro archivaci objednávek na dodavatele.
Při odeslání mailu s PDF přílohou lze nastavit, aby se PDF soubor uložil do určeného úložiště (včetně možnosti roztřídit dokumenty např. pomocí období). Současně může vzniknout záznam v nové
evidenci dokumentů k objednávkám a lze pak také prohlížet dříve uložené dokumenty připojené k objednávce.
Nastavení exportu a odesílání PDF lze ovlivnit pomocí proměnné NOB-PDF,8. Tuto proměnnou zadejte ve formátu:
IDevidenceAdrInfo/Přepínače/KategorieDokumentu/ZačátekPopisuDokumentu
|
IDevidenceAdrInfo
|
ID evidence musí být nejdříve založeno v číselníku evidencí s oblastí NOB (číselníky pro Jednání, úkoly, ...).
Doporučená hodnota je 3 (může být stejná, jako mají evidence dokumentů pro jiné oblasti)
Pokud tato hodnota není nastavena, tak se negeneruje záznam připojeného dokumentu k objednávce.
|
|
Přepínače
|
|
1
|
text mailu se ukládá do komentáře přímo v záznamu připojeného dokumentu (prvních 254 znaků)
|
|
2
|
celý text mailu se ukládá do memo poznámky k záznamu připojeného dokumentu (preferovaná varianta)
|
|
4
|
automaticky vytvořit složku před uložením PDF
|
|
8
|
zapsat příznak exportu do objednávky (hodnota +16 v poli s příznaky)
|
|
16
|
hlásit úspěšný ruční opakovaný export (bez mailu) - v případě, kdy se exportuje jen aktuální objednávka
|
|
|
KategorieDokumentu
|
výchozí hodnota je "Objednávka"
|
|
ZačátekPopisuDokumentu
|
výchozí hodnota je "Objednávka č."
|
Jméno souboru s PDF přílohou lze nastavit pomocí výrazu definovaného v proměnných NOB-PDF,10 až 15.
Příklad výrazu:
"PRENOSObjednavkySklad"+Trim(Str(INI.StredKod,5,0))+FormatDate(Now,"RRRRMM")+"OBJDOD"+Trim(Str(CisloObjed,10,0))+"_"+ FormatDate(Now,"yyyymmdd")+"_"+FormatTime(GetTime,"hhmmss")+".PDF"
V menu pro práci s objednávkami na dodavatele (Alt+F6) je k dispozici nová funkce pro opakovaný export (menu NOBJED_SPC, kód menu 39,16), která vygeneruje PDF
a vytvoří záznam dokumentu (pokud je to nastaveno). Funkci lze (podobně jako funkci pro odeslání objednávky s PDF přílohou) volat pro více označených záznamů.
Pro prohlížení připojených dokumentů slouží v menu NOBJED_SPC nová funkce s kódem 61,x, kde x je ID evidence pro dokumenty (obvykle 3).
|
|
19.06.2025
|
Sklad6
|
Pomocí proměnné NOBTskExp,0 s hodnotou 0 lze v objednávkách na dodavatele zakázat export do všech formátů ve funkci pro náhled QR2
tiskové sestavy.
|
|
16.06.2025
|
Sklad6
|
Nová varianta pro tisk cenovek pro váhové karty.
Při tisku s kódem hlavního menu 3,79 je ve výchozím stavu zakázána editace počtu etiket a hmotnosti a není také vyžadován vstup poznámky před tiskem. Pokud je pomocí přístupového práva 7 pro položku
menu omezena editace ceny, tak je při načtení EAN kódu jen doplněna položka do seznamu a pomocí F2 lze spustit náhled tisku (popř. přímý tisk). Nastavení dialogu lze ovlivnit pomocí proměnných
KarCenTskQ,x
|
X
|
Popis
|
|
0
|
název tiskové sekce
|
|
1
|
hodnota 1 povoluje vstup cen vč. DPH
|
|
2
|
hodnota 1 povoluje přímý tisk
|
|
3
|
parametry editace (zadejte jako součet následujících hodnot):
|
+1
|
povolit editaci počtu etiket
|
|
+2
|
editaci počtu (hmotnosti)
|
|
+4
|
povolit ruční výběr karty
|
|
+8
|
při ručním výběru karty nebo je použit váhový EAN bez určené hmotnosti, tak nastavit počet na 0 (vynutí ruční editaci)
|
|
+16
|
povolit kalkulaci ceny
|
|
+32
|
povolit načtení hmotnosti z váhy
|
|
+64
|
povolit editaci poznámky
|
Výchozí hodnota je 40 (32+8)
|
|
4
|
určuje výchozí počet etiket (balíčků)
|
Stejné nastavení se uplatňuje při generování balíčků a etiket pro slevy (proměnná KarCenTskG,x) a pro běžný tisk váhových cenovek
(proměnná KarCenTskT,x). Jen výchozí hodnota parametrů editace je nastavena na 1+2+4+16+32+64.
|
|
04.06.2025
|
Sklad6
|
Nová funkce pro nastavování "kampaní" pro jednotlivé odběratele. V novém číselníku kampaní (kód hlavního menu 15,141) se nejdříve určí, jaké kampaně mají být k dispozici. Kampaň má své interní
označení, popis a označení individuální ceny. ID kampaně se nesmí opakovat ve více řádcích v číselníku kampaní. Individuální cena se použije pro vyhodnocení prodejní ceny v dané kampani...
Více
Nová funkce pro nastavování "kampaní" pro jednotlivé odběratele.
V novém číselníku kampaní (kód hlavního menu 15,141) se nejdříve určí, jaké kampaně mají být k dispozici. Kampaň má své interní označení, popis a označení individuální ceny. ID
kampaně se nesmí opakovat ve více řádcích v číselníku kampaní. Individuální cena se použije pro vyhodnocení prodejní ceny v dané kampani. V seznamu odběratelů je pak k dispozici nové menu (menu
OdbMenu/Odb_SPC/DodMenu/Dod_SPC, kód menu 27,71) pro nastavení kampaní daného odběratele. Ze seznamu individuálních cen OZ program načte všechny záznamy s typem
"Jiná individuální cena" a spáruje je se seznamem dostupných kampaní. V seznamu se zobrazují kromě kampaní také ostatní individuální ceny - ty ale není možné vypnout či zapnout. Stejně tak nelze
měnit záznamy, které mají časově omezenou platnost v definici jiné individuální ceny (všechny tyto záznamy je možné editovat běžným způsobem přes menu pro práci individuálními cenami OZ).
Kampaně, které jsou označené jako neaktivní, se nenabízí v seznamu kampaní pro daného odběratele. Pokud má ale odběratel v seznamu i neaktivní kampaň, tak je kampaň zobrazena a je možné ji
vypnout.
Při uložení se pro nově označené záznamy vytvoří záznam individuální ceny OZ (s typem jiná individuální cena) a pro vypnuté kampaně se záznam individuální ceny vymaže.
|
|
26.05.2025
|
Sklad6
|
Úprava zpracování vyskladňování tabákových výrobků se zadáváním T&T kódů. Pokud je v rámci skenování T&T kódů dosaženo očekávaného počtu jednotkových nebo skupinových kódů, tak program
barevně zvýrazní pole s počtem naskenovaných kódů. Dále byl rozšířen význam proměnné TTTParams,46 pro nastavení režimu skenování při vyskladňování T&T kódů. Nově jsou přidány následující 2
hodnoty: ...
Více
Úprava zpracování vyskladňování tabákových výrobků se zadáváním T&T kódů. Pokud je v rámci skenování T&T kódů dosaženo očekávaného počtu jednotkových nebo skupinových kódů, tak program
barevně zvýrazní pole s počtem naskenovaných kódů. Dále byl rozšířen význam proměnné TTTParams,46 pro nastavení režimu skenování při
vyskladňování T&T kódů. Nově jsou přidány následující 2 hodnoty:
|
Hodnota
|
Popis
|
|
+32
|
Automatické ukončení zadávání T&T kódů po dosažení očekávaného jednotkového nebo skupinového počtu
|
|
+64
|
Při dosažení očekávaného počtu v rámci automatického ukončení program vydá krátký potvrzovací zvuk (nemusí být funkční na terminálech)
|
|
|
26.05.2025
|
Sklad6
|
Pro e-maily definované za pomocí sekce v definičním souboru lze využít speciální výrazy umožňující změnit chování při odesílání mailu: SUBJECT mění předmět e-mailu TO e-mailová adresa příjemce CC
e-mailová adresa příjemce kopie mailu ...
Více
Pro e-maily definované za pomocí sekce v definičním souboru lze využít speciální výrazy umožňující změnit chování při odesílání mailu:
|
SUBJECT
|
mění předmět e-mailu
|
|
TO
|
e-mailová adresa příjemce
|
|
CC
|
e-mailová adresa příjemce kopie mailu
|
|
BCC
|
e-mailová adresa příjemce skryté kopie mailu
|
|
BODYTYPE
|
HTML nebo 1 určuje, že jde o zprávu ve formátu HTML, 0 nebo PLAIN určuje, že jde o prostý text (výchozí)
|
|
EMAILSENDMETHOD
|
určuje metodu odeslání mailu EML/SIMPLEMAPI/SMTP/Outlook/FSSCRIPT nebo čísla 0 až 4
|
|
ATTACHMENT
|
přidá soubor s přílohou
|
|
|
20.05.2025
|
Sklad6
|
Úprava MO prodeje
Pokud je v konfiguraci MO prodeje povoleno nastavování základního cenového pásma podle vybraného odběratele, tak nově není důležité, jestli je jako první vybraný typ dokladu a pak až teprve odběratel
nebo naopak (v předchozích verzích se po změně typu dokladu nastavilo vždy výchozí cenové pásmo).
|
|
14.05.2025
|
Sklad6
|
Rozšíření možností importu adres z přenosového souboru vytvořeného pomocí funkce pro Export adres. Pomocí Alt+F6 v dialogu pro import adres je možné určit tzv. rozlišení konfigurace (max. 3 znaky),
které pak program použije pro určení jména sekce, ze které je načítáno nebo ukládáno nastavení přepínačů v dialogu. Výchozí jméno sekce je "ImpAdresy" a pro nastavení přenosu bitových přepínačů je
...
Více
Rozšíření možností importu adres z přenosového souboru vytvořeného pomocí funkce pro Export adres. Pomocí Alt+F6 v dialogu pro import adres je možné určit tzv.
rozlišení konfigurace (max. 3 znaky), které pak program použije pro určení jména sekce, ze které je načítáno nebo ukládáno nastavení přepínačů v dialogu.
Výchozí jméno sekce je "ImpAdresy" a pro nastavení přenosu bitových přepínačů je proměnná ADRImPriz1
až ADRImPriz4 (viz změny z 25.9.2024). V případě, že je nastaveno neprázdné rozlišení konfigurace (např. AB), tak je jméno sekce "ImpAdrxxx", kde xxx je rozlišení
konfigurace (např. ImpAdrAB) a jméno proměnné pro nastavení přenosu bitových přepínačů je ADRIP_xxx1 až ADRIP_xxx4 (např. ADRIP_AB1 až
ADRIP_AB4).
Lze tak definovat více různých konfigurací pro nastavení importu adres (sada přepínačů a dalších voleb).
Nově lze také nastavit přenos uživatelsky definovaných polí ze struktury ADRESA. Pole se definují pomocí proměnné ImpAdresyU,0 až
ImpAdresyU,9 (pro výchozí konfiguraci). V případě, že je definované rozlišení konfigurace, tak se proměnná jmenuje ImpAdUxxx (např.
ImpAdUAB). Definice se provádí jako seznam polí oddělených lomítkem a je možné použít i zástupné znaky * a ?.
Např. TypAdresy/Skupina/*Stat*
Pokud je proměnná definována, tak se v dialogu zobrazí nový přepínač pro povolení importu uživatelsky definovaných polí (a seznam polí pro import je vidět v hintu, který se objevuje při najetí myší
nad zaškrtávací pole). Ve skriptovacím jazyce je k dispozici také nová metoda třídy TKAPPartner, umožňující spuštění importu ve skriptu:
function ImportPartnersFromExchangeFile(FileName: string; CfgId: string; Suppliers: Boolean; var Msg: string): Boolean
|
|
02.05.2025
|
Sklad6
|
Úprava zobrazení detailu při vyskladňování za pomocí terminálů. Pokud se vyskladňuje současně více dokladů, tak se v horní části zobrazuje informace o čísle dokladu (poslední 3 číslice), ke kterému
daná vyskladňovaná operace patří.
|
|
02.05.2025
|
Sklad6
|
Nové funkce pro změnu času dodání pro požadavky.
Funkci je možné vyvolat buď z přehledu požadavků za aktuální požadavek nebo případně za více označených požadavků (požadavky musí být nezpracované nebo částečně zpracované). Speciální funkce pro
práci s požadavky (Alt+F6) - OBJ_MNU, kód menu 41,70.
Pomocí proměnné ObjCasDod,1 lze nastavit povolené typy zadání (hodnotu zadejte jako souče...
Více
Nové funkce pro změnu času dodání pro požadavky.
Funkci je možné vyvolat buď z přehledu požadavků za aktuální požadavek nebo případně za více označených požadavků (požadavky musí být nezpracované nebo částečně zpracované). Speciální funkce pro
práci s požadavky (Alt+F6) - OBJ_MNU, kód menu 41,70.
Pomocí proměnné ObjCasDod,1 lze nastavit povolené typy zadání (hodnotu zadejte jako součet následujících hodnot):
|
Hodnota
|
Popis
|
|
+1
|
Interval od-do
|
|
+2
|
Konkrétní čas
|
|
+4
|
2 intervaly
|
|
+8
|
Volný popis
|
Výchozí hodnota je 1.
Alternativně lze čas dodání měnit přes funkci v menu pro práci s odběratelem. Funkce si navíc vyžádá "datum požadováno", podle kterého jsou pak vyhledány nezpracované požadavky daného odběratele.
Menu DodMenu/OdbMenu/Dod_SPC/Odb_SPC, kód menu 27,70. Pomocí proměnné ObjCasDod,0 lze nastavit povolené typy zadání (viz výše). Výchozí hodnota je 1.
|
|
25.04.2025
|
Sklad6
|
Nová možnost objednávání zboží v rámci požadavků se zobrazením kompletního seznamu zboží s fulltextovým hledáním včetně možností roztřídění zboží dle skupin (dodavatelů, zařazení, ...). V seznamu
zboží (platí i pro objednávání s pomocí seznamů zalistovaného či akčního zboží) může být zobrazen alternativní název zboží (např. název zboží pro e-shop). Všechny potřebné údaje se načtou do ...
Více
Nová možnost objednávání zboží v rámci požadavků se zobrazením kompletního seznamu zboží s fulltextovým hledáním včetně možností roztřídění zboží dle skupin (dodavatelů, zařazení, ...). V seznamu
zboží (platí i pro objednávání s pomocí seznamů zalistovaného či akčního zboží) může být zobrazen alternativní název zboží (např. název zboží pro e-shop).
Všechny potřebné údaje se načtou do paměti při vstupu do menu (při pomalejším připojení může chvíli trvat) a využívají se pro zobrazování a hledání v průběhu další práce. Pro zobrazení všeho zboží
slouží v požadavcích nové menu s kódem 0, 8 (platí pro menu OBJEDN_OPR, OBJEDN_NOV a případná podmenu).
Nastavení zobrazení lze ovlivnit pomocí proměnné ObjZalistT, 0, jejíž formát byl rozšířen takto:
Třídění/Aut.třídění/NázvyDleMemo/ZnakySkladování/Akt.karet/Akt.zásob/Akt.zásob2/Akt.memo/Akt.sum
|
Hodnota
|
Popis
|
|
Třídění
|
výchozí způsob třídění (číslo)
|
|
Aut.třídění
|
+1..třídění nastavit pro nové objednávky
+2..pro opravu objednávky (výchozí hodnota je 3)
|
|
NázvyDleMemo
|
1..povoluje názvy dle memo (výchozí je 1, pokud je nastavena proměnná KARMEMNazE,0)
|
|
ZnakySkladování
|
úvodní znaky ze standardního názvu karty, které se mají přebírat do memo názvu
|
|
Akt.karet
|
čas v minutách pro automatickou aktualizaci karet načtených do paměti (kontroluje se při vstupu do menu), vých.60
|
|
Akt.zásob
|
čas v minutách pro automatickou aktualizaci zásob načtených do paměti, výchozí 15
|
|
Akt.zásob2
|
čas v minutách pro automatickou aktualizaci zásob druhého skladu načtených do paměti, výchozí 15
|
|
Akt.memo
|
čas v minutách pro automatickou aktualizaci záznamů memo načtených do paměti, výchozí 120
|
|
Akt.sum
|
čas v minutách pro automatickou aktualizaci záznamů sumáře MO prodeje načtených do paměti, výchozí 15
|
Proměnnou KARMEMNazE,0 lze nastavit, odkud se má brát alternativní název karet. Proměnnou zadejte ve formátu IDobjektu/Řádek (klíčové
hodnoty pro MEMO).
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 z 84 |